Khamis, 23 April 2009

Menunggu sirih pulang ke gagang,
Setelah lama dalam perjalanan,
Menunggu pulang seorang pejuang,
Buat berkhidmat di tanah kelahiran.
Menunggu sirih pulang ke gagang,
Menyemai tanah yang kian gersang,
Menambah upaya sang peladang,
Menabur benih di bumi kontang.
Menunggu sirih pulang ke gagang,
Kerana meyakini tanpa secuit ragu,
Hujan emas di negeri orang,
Lebih rela berhujan batu.
Menunggu sirih pulang ke gagang,
Merenung masa depan Sabah gemilang
Mengharap saat Islam terbilang
Tak tercapai selagi,
Anak Sabah terus di bumi orang.

Ku petik sajak ini di suatu Blog, lalu ku postkan ke dalam Blog yang jarang ku updatekan, nasib baik lah sahabiahku yang berada nun Jauh D UK sangat rajin menambah ceria. Kalau tidak, entah apa lah jadinya blog ini. Tapi hairan gak kenapa tak da siapa yang sudi updatekan blog ni. Bukan takda ku promosi, ada juga, entahlah…..
Dikesempatan yang agak terlewat ini ku menghulurkan salam imtihan kepada semua sahabat/biah yang sedang bertarung digelanggang akademik. Jangan di Lupa gred kita tidak akan dibawa bersama ke akhirat kelak. Juster, buktikan gred itu sangat bermanfaat andai bilamana kecemerlangan yang kita cipta bahkan perolehi diinfakkan untuk islam. InsyaAllah.
Lalu kerinduaan ku kepada gerakkerja dan ukhuwah bersama sahabat yang dipisahkan dek jarak dan waktu membuatkan hati dipaksa untuk menitipkan sesuatu . Cukuplah walau kalian tahu, bahawa bila ukhuwah di jiwa Kerana Allah bertemu tak temu, berpisah tak gelisah, namun jarak cukup membuatkan aku semakin rindu dengan kalian semua. Akhir titipan Salam perjuangan dan salam Imtihan…
Buat semua adik2 yang masih menuntut di mana-mana jua, tuntutlah ilmu dan jangan pernah jemu, kelak ia sungguh bermanfaat untuk kamu.
Post By: Adriyani......

Tiada ulasan: